BrainyDay Showreel 2019

Oct 4, 2019
Showreel kokoaa kaikkein timanttisimmat otoksemme yhteen koosteeseen.

Showreel on video, jossa esittelemme tämän hetken parasta osaamistamme. Videotuotanto on monipuolista touhua, mutta meillä kaksi osa-aluetta nousevat selkeäksi vahvuudeksi: visuaalinen näyttävyys sekä tarinaosaaminen. Ydintuotteemme ovat brändivideot. Meidän tavoitteenamme on saada kumppanimme viesti perille laadukkaan videon avulla. Siksi panostamme nimenomaan laatuun kaikissa videotuotannoissamme.

Visuaalinen näyttävyys syntyy ammattiosaamisesta ja elokuvatason kalustosta. Ohjaajalla ja kuvaajalla tulee olla kirkas visio siitä, miltä jokaisen taltioidun videokuvan tulee näyttää. Visuaalisuus nojaa vahvasti myös saumattomaan kommunikaatioon siitä, mitä videokuvalla halutaan ilmaista. Jälkituotannossa pidetään huoli siitä, että kuvatun raakamateriaalin kaikki potentiaali näkyy myös lopputuloksessa.

Tarinaosaaminen näkyy siten, että ymmärrämme videon tarkoituksen ja osaamme tehdä videosta mielenkiintoisen. Mainostuotannoissa tarkoituksen ymmärtäminen edellyttää markkinointiosaamista ja sujuvaa kommunikointia asiakkaan kanssa. Suora ja rehellinen tapamme kommunikoida asiakkaiden kanssa on kerännyt paljon hyvää palautetta ja koemme, että tämä tyyli näkyy myös lopputuloksessa. Pelkän markkinointiosaamisen lisäksi tarvitaan myös ymmärrystä dramaturgiasta ja tarinallistamisesta sekä videokäsikirjoituksesta. Hyvä tarina on edellytyksenä onnistuneelle videolle, mutta tarinan videoadaptaatioon tarvitaan tietenkin ammattitaitoa.

Kävimme kuvaamassa Islannissa Steelersin dokumenttisarjaa

Miksi videon laatuun kannattaa panostaa?

Kun selaa sosiaalisen median kanavia, ymmärtää hyvin nopeasti erot videoiden laadussa. Laatu vaihtelee hyvin paljon älypuhelimella kuvatuista lyhyistä pätkistä ammattilaislaatuisiin raskaampiin tuotantoihin.

Erilaisilla tuotannoilla on kaikilla oma paikkansa yrityksen markkinoinnissa: jos haluaa välittää työpaikan perjantaifiilikset seuraajille, kannattaa kuvata kännykällä ja postata Facebookiin ja Instaan. Jos taas pitää kehittää brändiä, ei kännykkälaadulla pärjää. <mark>Jos haluaa antaa laadukkaan kuvan brändistään, tulee myös brändiviestin, eli videon, olla laadukas.</mark> Tämä on tärkein syy, miksi pidämme nimenomaan brändien kanssa työskentelystä: voimme aidosti haastaa oman osaamisemme jokaisessa tuotannossa.

Millainen on laadukas video?

Teemme laadukkaita videotuotantoja. Laadukas video herättää luottamusta ja luottamus synnyttää kumppanuuksia. Laadukas video herättää tunteita ja jättää muistijäljen. Meillä laatu synnytetään seuraavalla tavalla:

  • Hyvä käsikirjoitus
  • Huolellisesti suunniteltu tuotanto
  • Vimosen päälle kuvauskalusto
  • Jälkituotanto-osaaminen

Näillä millään ei kuitenkaan synnytetä mitään ilman intohimoa tekemiseen. Meidän oma tahtomme on tehdä korkealaatuisia videoita, koska koemme asiakkaidemme hyötyvän niistä kaikkein eniten. Ja onhan se niin, että työtä on mukava tehdä silloin, kun siihen on myös itse tyytyväinen.

Videotuttaako? Ota yhteyttä, niin tuumaillaan videotarvettasi.

Mitäs porukkaa me oikein ollaan?

Vilkaise, millaisia tyyppejä BrainyDayn takana oikein pyörii.