Aftermovie: Huipulle Naiset -seminaari

Jun 13, 2019
Huipulle Naiset on naisjohtajuuteen keskittyvä seminaarikonsepti. Asiakkaan toive oli vangita tapahtuman tunnelma, mutta myös kertoa tarina.

Huipulle Naiset on naisjohtajuuteen keskittyvä seminaarikonsepti, jonka tarkoituksena on inspiroida ja kannustaa naisjohtajia, mutta lisäksi aiheuttaa keskustelua aiheen ympärillä. Esiintyjinä olivat muun muassa kansanedustaja Elina Lepomäki, Fondia Oyj:n toimitusjohtaja Leena Hellfors, Chocolate Angel Verena Rentrop ja Helsingin apulaispormestari Pia Pakarinen.

Tuotimme Huipulle Naiset -seminaarin aftermovien. Aftermovie on erinomainen tapa tehdä tapahtuman jälkimarkkinointia sekä promotoida tulevia samanlaisia tapahtumia. Liian usein aftermoviet jäävät vain hyvännäköiseksi kuvituskuvaksi ilman selkeää konseptia. Asiakkaan toive oli vangita tapahtuman tunnelma, mutta myös kertoa tarina. Tämä sopi myös omaan näkemykseemme laadukkaasta aftermoviesta, joten aloimme suunnittelemaan tuotantoa.

Tutustuimme ensin Huipulle Naiset -konseptiin, seminaarin esiintyjiin, aikatauluihin sekä tapahtumapaikkaan. Halusimme tehdä videosta inspiroivan keskustelun herättäjän, joten toteutimme aftermovien samantyylisellä konseptilla, kuin Polku 2018 -aftermovien: sovimme haastattelut esiintyjien ja kumppanien kanssa etukäteen.

Koska esiintyjät haastateltiin pääsääntöisesti puheenvuoron jälkeen, emme käsikirjoittaneet repliikkejä etukäteen. Sen sijaan rakensimme haastattelurungon siten, että lopputulos olisi luonnollinen ja rehellinen sekä tavoitteiden mukainen.

Kuvituskuvalla tuetaan spiikkiä visuaalisesti sekä rytmitetään videota. Kuvituskuvien tavoitteena oli taltioida tapahtuman tunnelma sekä monipuolisuus: kyse ei ollut perinteisestä seminaarista, vaan paikan päällä kuunneltiin muun muassa Elisa Järvelän viulunsoittoa ja ihasteltiin Vaatepuun muotinäytöstä.

Aftermovien tapauksessa ajallisesti suurin osa työstä tehdään jälkituotannossa. Haastatteluiden perusteella kasataan videon runko ja pääviesti, jota tuetaan ja rytmitetään kuvituskuvilla. Asiakkaan kanssa käydään vuoropuhelua, jotta lopputulos olisi paras mahdollinen.

Olemme lopputulokseen hyvin tyytyväisiä. Asiakkaalle toimitettiin aftermovien lisäksi 5 pienvideota, joita voi käyttää esimerkiksi tulevien tapahtumien sosiaalisen median mainonnassa.

Videotuttaako? Ota yhteyttä, niin tuumaillaan videotarvettasi.

Kuinka paljon aftermovie maksaa?

Aftermovie on oiva tapa tehdä tapahtuman jälkimarkkinointia. Käy lataamassa palveluopas ja hinnasto, niin tiedät, miten homma oikein sujuu.