Making of Spark – kuinka brändielokuva tehtiin

Feb 7, 2020by Petri Lauronen
Videoiden sarjassa eri työryhmän jäsenet kertovat, kuinka brändielokuva "The Spark" on toteutettu.

The Spark -brändielokuva kertoo tarinoista ja siitä, kuinka ne syntyvät. Tarinat eivät ole mitä tahansa lapinukkojen turinoita, vaan meidän kaikkein vastaanottamia kertomuksia, jotka muokkaavat näkemyksiämme maailmasta. On ymmärrettävää, miksi tarinankerronta kiinnostaa markkinoijia: tarinoilla pystytään herättämään tunteita, johon muut kerronnan lajit eivät pysty. The Spark kertoo siitä, mistä BrainyDayssa on oikein kyse.

Making of Spark -videoiden sarja kertoo omaa tarinaansa siitä, kuinka tekele on päätynyt katsojien ruutujen taakse. Mitä kaikkea brändivideotuotannon tekemiseen kuuluu?

Osa 1 – käsikirjoitus

Ensimmäisessä osassa Samuli Hahl (ohjaaja, käsikirjoittaja) kertoo The Spark -brändielokuvan perusideasta sekä siitä, kuinka tuo idea on jalostettu käsikirjoituksen muotoon: miten brändi on huomioitu käsikirjoitusprosessissa?

Kannattaa kertoa tarinoita ja kannattaa kokeilla sitä, mistä oikeasti tykkää.

 

 

Osa 2 – kuvaaminen

Toisessa osassa Johannes Valkonen (kuvaaja) kertoo kuvaamisen suunnittelusta sekä tietenkin toteutuksesta: millaista visuaalista tarinankerrontaa kuvailmaisulla haetaan? Lisäksi Veera Hyvärinen (valaisija) kertoo valoilmaisusta: kuinka valolla luodaan tunnelmaa sekä yhtenäisyyttä.

Siinä vaiheessa kun kaikki kuvat olivat purkissa, niin todella hyvä fiilis oli, että ollaan tehty jotain oikein.

Julkaisu maanantaina 10.2.2020

 

Osa 3 – brändielokuva

Kolmannessa osassa Petri Lauronen (markkinoinnin suunnittelu) kertoo brändielokuvan käyttämisestä markkinoinnissa: mitä brändielokuva tarkoittaa, miten sitä käytetään ja kenelle brändielokuvatuotanto on suunnattu?

Brändielokuva antaa meille mahdollisuuksia tehdä brändiviestintää aivan eri tavalla kuin aiemmin.

Julkaisu torstaina  20.2.2020 klo 15

 

Loading comments
Videotuttaako? Ota yhteyttä, niin tuumaillaan videotarvettasi.

Mistä kummasta tässä oikein höpötellään?

Tutustu tarinaamme ja katso The Spark -brändielokuva